Holdtilmelding 2024 » Spørgsmål & svar til tilmelding

Spørgsmål og svar

Hvornår starter og slutter gymnastiksæsonen?

Hvornår er jeg sikker på at have en plads på et hold?  

Hvor mange hold kan jeg tilmelde mig?

Er det hold, du gerne vil tilmeldes, allerede fuldt booket?  

Hvad sker der, hvis jeg kommer på venteliste?

Hvorfor skal jeg svare på, om I må bruge billeder af mig/mit barn taget til træning?

Kan jeg få penge tilbage, hvis jeg ikke ønsker at gå på holdet alligevel?

Hvorfor er der forskel på priserne på de forskellige hold? 

Kan jeg/mit barn få en prøvetime?

Hvad er regler og vilkår vedr. opvisningstøj? 

Jeg har flere spørgsmål - hvad gør jeg så?

 



Hvornår starter og slutter gymnastiksæsonen?
Som udgangspunkt starter gymnastiksæsonen d. 1/9 og slutter d. 31/3, enkelte hold træner enten i en kortere eller længere periode end den beskrevne.

Nogle hold træner også om sommeren, men der er i reglen separat tilmelding til sommerhold. Du kan altid læse om, hvornår de forskellige hold starter og slutter under holdbeskrivelsen.

Hvornår er jeg sikker på at have en plads på et hold? 
Det er du, når vi har modtaget din betaling og du har modtaget en bekræftelsesmail fra os. 

Hvor mange hold kan jeg tilmelde mig?

Fra og med sæson 2024/2025 er det først muligt at tilmelde sig nr. to af sammenlignelige hold den anden mandag i august (dvs. 12/8).

Dette betyder, at du i første omgang kan tilmelde dig f.eks. ét springhold eller ét forældrebarn hold. Ønsker du at gå på et hold tilsvarende det du allerede er tilmeldt, er det først muligt at tilmelde sig og få plads på hold nr. to fra den anden mandag i august. Du kan også tilmelde dig ventelisten på dit nr. to hold fra denne dag. 
Dette tiltag er lavet, da vi som forening oplever udfordringer med at få nok tider i gymnastiksale til at kunne tilbyde gymnastik til alle i byen. Vi ønsker at favne bredt, og give alle mulighed for at gå til gymnastik. Derudover har vi ikke mulighed for at vores hold kan tilbyde mere end én træning om ugen, det betyder, at der på de hold der minder om hinanden ikke kan tages højde for restituering, da holdene drives af forskellige trænerteams. 

Vi håber, I har forståelse for ovenstående og vil respektere det.

Systemet tager højde for at man kan have flere familiemedlemmer med forskellige profiler, som hver især selvfølgelig kan tilmelde sig et hold hver den første mandag i august, og nr. to hold af same slags anden mandag i augst.

Da vores medlemssystem ikke er "smart" nok til at lave den slags avancerede regler, er det noget vi kommer til at håndhæve manuelt, dvs. ved at se holdlisterne igennem og tage kontakt til dem vi finder, inden vi afmelder dem fra nogen hold.  Hvis vi finder en måde at automatisere det på, så systemet selv låser for sammenlignelige hold, vil vi selvfølgelig gøre det. 

Følgende hold betragtes som "sammenlignelige":
- De 4 forældrebarn-hold
- Springpiger og SpringMix
- Springmix og Springgym
- Piger 4-5, Krudtugler og Vildbasser
- Drengespring, Krudtugler og Vildbasser
- Boys&Girls og Vildbasser
 

Er det hold du gerne vil tilmeldes allerede fuldt booket?  
Så tilmeld dig ventelisten! Hvis der kommer ledige pladser på et hold, går vi altid efter ventelisten, og derfor er det altid en god idé at tilmelde sig der - du skal først betale for at være tilmeldt på holdet, når du bliver tilbudt plads på holdet og har accepteret pladsen. Rigtig mange af dem, der kommer på venteliste, bliver tilbudt en plads.

Hvis der skulle være en lang venteliste på et hold, bliver der nogle gange oprettet et ekstra hold for lige netop den målgruppe på ventelisten.
Når/hvis vi gør det, det er ligeledes først og fremmest de gymnaster der er tilmeldt ventelisten på det "oprindelige hold" der bliver tilbudt en plads på "ventelisteholdet"; hvis holdet ikke er fyldt efter det, åbner vi op for at andre også kan tilmelde sig. 

Hvad sker der, hvis jeg kommer på venteliste?
På de fleste hold er der begrænsning på, hvor mange der kan være med. Når den grænse er overskredet, kommer man på venteliste. H
vis der kommer ledige pladser på et hold, går vi altid efter ventelisten, derfor er det altid en god idé at tilmelde sig der - du skal først betale for at være tilmeldt på holdet når du får plads på holdet og har accepteret pladsen på holdet. 
Vi kontakter dig via mail, hvis der bliver plads på holdet. Det sker typisk ret hurtigt efter sæsonstart.  Du skal så logge på via "Medlemslogin" i menuen til venstre/ovenfor og bekræfte, at du stadig ønsker pladsen; dette skal gøres indenfor 4 dage, hvorefter pladsen går videre, såfremt der er flere på venteliste.  Bl.a. derfor er det vigtigt både at opgive korrekt mailadresse og at huske sit kodeord.

Hvis der skulle være lang venteliste på et hold, bliver der nogle gange oprettet et ekstra hold for lige netop den aldersgruppe. Når/hvis vi gør det, er det ligeledes først og fremmest de gymnaster der er tilmeldt ventelisten på det "oprindelige hold" der bliver tilbudt en plads på "ventelisteholdet"; hvis holdet ikke er fyldt efter det, åbner vi op for at andre også kan tilmelde sig. 

Rigtig mange af dem der først kommer på venteliste, bliver tilbudt en plads på enten det først ønskede hold eller et andet hold - vi gør alt for at alle får tilbudt en plads på et hold. 

Hvorfor skal jeg svare på, om I må bruge billeder af mig/mit barn taget til træning?
Vi vil gerne dele billeder fra vores træning, hvis det er ok med dig? Derfor vil vi gerne bede dig besvare spørgsmålet om, om vi må offentliggøre billeder af dig/dit barn taget i træningstimerne. 
Til offentlige arrangementer, eks. opvisning, kan vi ikke garantere at der ikke bliver taget og offentliggjort billeder af dig/dit barn.

Kan jeg få penge tilbage, hvis jeg ikke ønsker at gå på holdet alligevel?
Ja, det kan du godt. De første to træningsgange kan du prøve om holdet er noget for dig eller dit barn. Er holdet ikke noget for dig skal du umiddelbart efter anden træningsgang kontakte instruktøren på holdet og sende en mail til vores kasserer, så får du dine penge tilbage.

Du kan normalt prøve to gange fra det tidspunkt, hvor du har betalt, før du skal melde afbud. Du kan ikke melde afbud senere, med mindre der foreligger særlige omstændigheder. Tjek altid holdinfo eller forhør dig hos instruktøren på holdet, hvis du er i tvivl om, hvor mange prøvegange der er på netop dit hold.  

Hvorfor er der forskel på priserne på de forskellige hold? 
Priserne på holdet afhænger af flere forskellige faktorer, bl.a. hvor lang tid holdet træner og hvor lang en periode holdet kører. Derudover betaler man på de fleste hold også for opvisningstøj allerede ved tilmedlingen, prisen på opvisningstøj kan variere fra hold til hold.

Det er derfor vigtigt, at du oplyser hvilken størrelse tøj du/dit barn bruger, når du tilmelder dig eller dit barn på et hold. Vær opmærksom på at opdatere størrelsen fra sæson til sæson, da det er den oplyste størrelse instruktøren går ud fra, når der bliver bestilt tøj. 

Kan jeg/mit barn få en prøvetime?
Du må gerne vente med at betale, til du har prøvet holdet, men det er på eget ansvar. Bliver holdet overtegnet, inden du får betalt, kan du ikke få plads på holdet.
 

Hvad er regler og vilkår vedr. opvisningstøj?
Som udgangspunkt betaler du for opvisningstøj på alle hold med planer om at deltage i opvisningen, allerede når du tilmelder dig. Det er vigtigt, at du ved tilmelding udfylder/opdaterer din tøjstørrelse ved tilmelding, da instruktørerne som regel bruger den oplyste tøjstørrelse, når de bestiller tøj. 

Er du forhindret i at deltage i opvisningen, eller fik du aldrig hentet dit opvisningstøj?
Var du ikke til stede da tøjet blev udleveret, de sidste træningsgange eller har du af anden årsag ikke fået dit opvisningstøj? Det er DIT ansvar at sørge for at gøre din instruktør opmærksom på, at du stadig ønsker at få dit opvisningstøj.

Dette skal ske senest en måned efter holdets sidste træningsgang. Kontakter du ikke instruktøren på dit hold inden for den beskrevne tidsperiode, afskriver du dig automatisk retten til at få udleveret tøjet. 

Jeg har flere spørgsmål - hvad gør jeg så?
Har du spørgsmål, du ikke kan finde svar på her, så kontakt Kathrine Bloch (ved spørgsmål vedr. hjemmeside og tilmelding) og Carsten Knudsen (ved spørgsmål vedr. kontingent og betaling). Deres kontaktoplysninger finder du her
Har du spørgsmål til et specifikt hold, skal du kontakte instruktøren eller kontaktpersonen på holdet. 

Hadsten Idrætskreds - din idrætsforening i Hadsten - CVR nr 3044 7484